Två dagars ponnyridning

Igår red jag Vannes i ridhuset. För omväxlings skull bestämde jag mig för att använda stångbettet med dubbla tyglar, det måste vara nästan ett år sedan sist. Annars tycker jag att Vannes krullar ihop sig så mycket på stången och inte riktigt vågar söka sig fram till bettet men den här gången  gick det riktigt fint. Jag red inte superbra så han har ju gått bättre men han kändes mjuk och samarbetsvillig och allt som allt var det ett bra ridpass. Jag fick Fia till att filma när vi forcerade grinden, är det något som någon skulle vara intresserad av att se?

Idag sken solen från en blå himmel och luften kändes härligt frisk och torr. Det betyder uteritt! Vi gick genom skogen på en liten stig med mycket klättring och lyfta-på-fötterna-terräng. Bra träning för PonnyPlutt med andra ord. Han var alldeles flåsig och svettig trots att vi nästan bara skrittat så jag antar att det var ett välbehövligt träningspass för  både kondis och muskler.

Jag har längre dagar i mitt nya schema och ska dessutom försöka ta körkort snart också så jag kommer inte till stallet igen förrän på onsdag och det känns lite sådär. Men men, det är bara att härda ut.

Vannes i stångbett för länge sedan (Visst ser han fjantig ut i flätad lugg?)


Kommentarer
Postat av: Johanna

jag skulle gärna vilja se film! :) haha, söt han är.

2012-01-14 @ 20:14:12
URL: http://ujohanna.blogg.se/
Postat av: Victoria

Hej, lyckades tappa bort din bild till bildlänken när jag gjorde om på bloggen. Skulle du vilja skicka den igen? :)

2012-01-16 @ 16:08:38
URL: http://evvm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0