Törnrosa och Mysak

Kaninerna i mitt liv heter Törnrosa och Mysak, och deras respektive partners.

Törnrosa
köpte jag från en djuraffär i Juli 2006, hon är en viltgråmantlad dvärgvädur och väldigt mysig att gosa med när man behöver något litet, varmt och mjukt att krama. Hon bor ihop med sin älskare och bror, en viltgrå dvärgvädurshane som är lika teddybjörnslik som det låter - hans namn är Tufs.


Mysak
är en omplaceringskanin, honom köpte vi som tvååring 2009. Han är en madagaskarfärgad dvärgvädur med glimten i ögat som alltid ställer upp för ett gott skratt. Hans sambo heter Schack och är Tufs och Törnrosas svartmantlade dotter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0