Orättvisa

Jag tittar på Idrottsgalan just nu, där priset till Årets manliga idrottare just delades ut till Markus Hellner till nackdel för Rolf-Göran Bengtsson. Väntat kan man tycka och det är egentligen ingen överraskning. I sig stör det mig inte särskilt mycket, ridsport är ju inte den enda idrottsgren som får gå åt sidan för TV-sportens favoritgrenar skidåkning, fotboll och ishockey. Det är alltså inte därför jag blir så upprörd.

Men när de nominerade till priserna presenteras innan vinnaren avslöjas visar man idrottsmannen/kvinnans prestationer under året. När det är Marcus Hellners tur får man veta om VM-guld, VM-silver världscupsegrar. Allt är som det ska, visst har Hellner gjort bra ifrån sig och det ska han vara stolt över.

Så kommer Roffes tur. Några klipp med hästhoppning och en enda ynka listad prestation, världstvåa. Nog är det en prestation i sig med det kommer inte ett ord om grand-prixsegrar, världscupsegrar och framförallt Sveriges allra första individuella EM-guld i banhoppning. Inte ett ord!

Det här gör mig otroligt upprörd, irriterad och arg. Som tur är för mitt humör lyckades faktiskt Rolf-Göran Bengtsson kamma hem Jerringpriset, något som han verkligen är värd. Det visar att även om medierna går emot oss så kan vi folket, Sveriges hästfolk, visa vad vi vill och att vi inte låter oss tryckas ner. Länge leve ryttarna!

Vår EM-guldmedaljör och nu också Jerringpristagare, Rolf-Göran Bengtsson på Ninja La Silla

Bild lånad från www3.ridsport.se

Kommentarer
Postat av: fridan

håller med, så otroligt tråkigt att man till och med på en sån gala ska på nåt sätt visa att ridsporten är "mindre värd" eller vad de nu tycker. trist!!

2012-01-17 @ 18:39:50
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: tack! ja, det är hon verkligen hehe :)

2012-01-19 @ 12:59:44
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0