En kärleksförklaring

Vi var ute och red igår, jag, Vannes, Fia och Nöt. Det gick bra för det mesta, men Vannes har så himla mycket överskottsenergi, mest adrenalin. Han stod still för länge så nu exploderar han i glädjesprång såfort man vill galoppera. Vi måste bygga upp galoppmusklerna igen, starta om från ruta ett. Det känns väldigt jobbigt, men samtidigt är det ju bara att tacka och ta emot. Som Fia sa igår, om Vannes inte hade bockat, rusat och sprungit iväg, om han hade varit en snäll ponny som alltid gjorde som man bad honom om och aldrig busade, då hade han ju inte varit min Vannes. En Vannes utan bockningar är ingen Vannes, iallafall inte min Vannes, och jag älskar honom precis så som han är.

Min finaste Vannes Diamant


Kommentarer
Postat av: Johanna

sv: håller med! :) Skulle lätt vilja ha ett sånt till Mio!

2012-02-12 @ 18:27:27
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0