Barfota utan strumpor och skor

Numera är Vannes en skolös pålle. Eftersom stallägaren inte vill att hennes hästar blir sparkade av järnskor fick Vannes också dra av sig sina, och jag kan inte annat än hålla med henne om att man inte vill ta risken, för det kan ju bli riktigt otrevliga skador.

Det kändes lite konstigt på dagens promenad att gå på vägen utan att höra det hemvana hovklappret av järnskor mot asfalten, men ändå mysigt med de dova fotstegen.

Har du din häst barfota, eller med skor? Varför?

Vannes högra framfot :)


Kommentarer
Postat av: Nora

Ömmar han inte? :O

2011-09-04 @ 20:03:34
Postat av: Mela

Jovisst ömmar han på grus och litegrann på asfalt, men i ridhuset, i hagen och i skogen är det inga problem. Förhoppnings blir det bättre med tiden när han ställt om sig ordentligt.

2011-09-04 @ 21:18:17
URL: http://flygerivinden.blogg.se/
Postat av: Elin

skor

2012-01-13 @ 20:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0