Tusen dagar, tusen nätter

Nu i dagarna är det tre år sedan jag red Vannes första gången. Jag minns det såväl, Altea var halt och Kriss erbjöd mig att låna Vannes för en tur med Fia och Nöten. Vi red en kort bit med mest skritt och lite trav. Vannes hade på sig en grimma med tyglar till och en barbackasadel i fårskinn som gled runt hela tiden. Jag minns att var väldigt känslig gentemot Altea som jag red i vanliga fall, och mycket piggare.

Då hade jag inte kunnat tänka mig att han skulle vara så gott som min ponny tre år senare, fortfarande känns det lite overkligt. Även om jag inte kan rida just nu så kommer han föralltid vara den underbaraste ponnyn jag vet.

Som om det alltid varit vi

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0