Att leda en häst till vatten

"Man kan leda en häst till vatten
men inte tvinga den att dricka"

Det är väl ett ganska välkänt ordspråk som jag fick veta av idag. Fast med mat blandad med butta. Vannes tyckte att det smakade äckligt och ville inte alls ha fastän att han redan ätit lite av det och inte fick någon annan mat förrän han gjort slut på det.

Efter ett tag gav jag upp med trugandet och vi stod bara och myste en lång stund. Vannes somnade nästan med mulen i min famn.

Men han måste ju äta upp maten så det slutade med att jag handmatade honom. Då gick det ner lätt som en plätt. Ponnier är underliga.

 


Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Mysig bild :D

2011-10-08 @ 20:32:41
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: hihi, ska be pappa komma och fota! så får ni se sen :D

Ja, dem hade hur fina saker som helst, men allt var ganska dyrt! Men vill verkligen åka dit nån mer gång :)

2011-10-09 @ 11:26:54
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0