Vi dansade igen

Jag tog med Vannes ut i ridhuset nu ikväll, det var kolmörkt ute och jag hade ingen lust att ge mig ut i skogen. Vi lekte runt lite med Följa John, gå sidvärts och lite andra lätta tricks och Vannes hade så mycket energi. Efter att vi travat ett par gånger fattade han galopp såfort jag ökade energin.

Sedan satt jag upp och det var så härligt! Vannes var så positiv och glad och allt gick så lekande lätt. Dessutom fick jag använda den bruna sadelfilten, resårgjorden och den flätade remontnosgrimman för första gången på månader.

Den här filmen är nästan ett år gammal, men det var en underbar känsla som jag försöker bära med mig alltid när jag jobbar från marken, känslan av att dansa tillsammans.




Kommentarer
Postat av: Johanna

wow, va duktiga ni är! :D

Verkade vara ett roligt pass idag :) Det är så härligt när hästen är positiv till arbetet!

2011-11-15 @ 18:50:51
URL: http://ujohanna.blogg.se/
Postat av: fridan

åh, vad duktiga ni är :) härlig film!



sv: jasså är det DU som knyckt min illgröna easytrug? :P:P (se ett av mina inlägg från veckan så förstår du vad jag menar ;)

2011-11-19 @ 12:08:04
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0