On the road again (again)

Jag har fått klartecken att börja rida Vannes lite smått nu, till att börja med bara skritt på mjukt underlag. Det känns underbart att vi är påväg tillbaka nu och jag håller alla tummar som går att det håller i sig nu.

Jag tittade på filmen från Clear-Rounden på BFK i våras (där Änglahoppet hålls nu ;) ) och blev så träningssugen! Den gången kom vi hem med två fina rosetter och jag var så lycklig. Just nu avundas jag dem som har friska, oskadade hästar och kan träna och tävla hur mycket dem vill. Men jag är ändå glad för att jag ska få börja rida Vannes igen!






image description

 

Vannes ska förresten få gympadojor för att han inte ska ömma så mycket på grus och asfalt. Så att vi kan sätta igång så fort som möjligt :)

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jaha, det är så gympadojjor för hästar ser ut!

2011-11-04 @ 20:22:19
URL: http://kajsatuolja.blogg.se/
Postat av: Petra

Är han barfota? Min med :) Han har ett par cavallo simple boots som jag är nöjd med! Har innan även haft ett par old mac's.. Tyvärr kan min ponny inte ha Easyboots då dom är för smala, men några av deras modeller har nyligen kommit in i wide som är bredare, så är lite sugen på att prova dom då när dom finns att få tag i i sverige! :) (gjorde inte det sist jag kollade iaf..:P)

2011-11-04 @ 21:36:31
URL: http://hovarotassar.blogg.se/
Postat av: Johanna

vad härligt! :)

2011-11-05 @ 20:11:00
URL: http://ujohanna.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: tack! :) Jo det är verkligen super härligt! Men tycker vi har för mycket åkrar och för lite skog. haha! Vi har en skog, som är högst 100 meter igenom. Så typ ingenstans att klättra eller nått, men åkrar e verkligen super bra :D

2011-11-05 @ 23:28:58
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0