Den första gången på väldigt väldigt länge

Jag red på Vannes idag!

Vi gick på promenad tillsammans med Fia, Nöten och Mamma och nånstans i mitten (på ängen och skogsstigen) hoppade jag upp och satt på mysponnyn i ett par hundra meter. Det kändes väldigt bra att känna hans päls under rumpan igen och nästan bättre att känna hur känslig han var för säteshjälper, jag behövde knappt använda något annat. Härligt positivt alltså!

Däremot var vi tvunga att gå runt en bit extra eftersom det var stora skogsmaskiner där vi tänkt rida så Vannes var tvungen att gå en ganska lång bit på grus och då ömmade han såklart jättemycket. Jag vill ha boots, nu!

PromenadPonny




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0