Allt annat än grått och tråkigt

Det var väldigt mulet och dimmigt idag. Inte läge för en promenad med andra ord. Men att bara gå runt lite planlöst i ridhuset kändes inte särskilt lockande. Så vi satte upp en hinderbana! Vi hade dels några koner att rida slalom runt, bommar i ett "L" och en "grind" gjord av ett rep som sitter på två hinderstöd.

Det gick megasuperduperbra! Vannes var pigg och positiv och allt kändes lekande lätt. Förutom att stå stilla då, det har hyperponnyn inget tålamod för. Ryggningarna däremot var fantastiska och alla sidvärtsrörelser gick jättebra. Ett riktigt lyckat ridpass med andra ord, och förvånansvärt roligt för att bara vara skritt i 30 minuter. Det är det som är så bra med hinderbanor, man får något strukturerat att göra så man glömmer bort tiden. Det märks att det är lättare att hålla ponnyn fokuserad också.

 


Kommentarer
Postat av: Liv

sv: men tack så mycket! <3 vad söt bild på dig mela!!

Puss

2011-11-19 @ 13:42:12
URL: http://livaira.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: jaha! :)

vi var på clear round :D har inte hoppat bana sen i början av augusti, så det var länge sen :)

2011-11-19 @ 14:37:31
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0