Träden, himlen, ensam med en ponny

Det kom mer snö igår, nästan en decimeter. Lite av det töade bort idag men uppe i stallet är det alltid lite kallare så det var gott om snö kvar i skogen. Min stallkompis skulle rida de andra hästarna i ridhuset så jag och Vannes tog oss en liten tur ensamma. Och det var så himla härligt!

Att vara ensam med världens bästa ponny ute i skogen när den nästan fulla månen reflekteras i snön och det enda man hör är oskodda hovar mot marken. Det är det bästa sättet att koppla av efter en lång skoldag. Jag behöver inte mer av ridningen och hästarna, allt kändes bara så perfekt.

Vi red över en äng och Vannes var jättepigg och glad. Han var på och ville springa men höll sig i skinnet när jag höll in honom. Jag kunde ändå inte låta bli att låta honom sträcka ut lite så vi var riktigt busiga och tog några galoppsprång över det vita fältet

Snömys förra året


Kommentarer
Postat av: Johanna

sv: Haha, nej de förstår jag!

Vi har också fått snö nu! :D Visst.... det är bara ett super tunt lager på marken. Men det är iaf snö! Super glad nu, haha.

2011-12-07 @ 20:25:17
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0