Livet är inte alltid en uteritt i snö

Det har kommit drygt en halv decimeter snö nu, och det fortsätter bara snöa. Ändå valde jag att rida Vannes i ridhuset idag, jag ville prova S-hackamoret lite mer och jobba på det vi gjorde för Markus i onsdags.

Vannes var super, vi gjorde öppnor som aldrig förr. S-hacket fungerade jättebra, Vannes verkar gilla det. Han tog gärna kontakt och drog inte åt sig tygeln som han brukar göra.

Ändå hade jag ingen superkänsla, jag tyckte helt enkelt inte att det var så kul. Jag vet inte varför, men jag känner mig så opepp på dressyr. Kanske är det för att snön ligger så tjock på granarna att det ser ut som Narnia ute, eller kanske för att det snart är jullov och jag har tänkt sönder mitt huvud i höst. Imorgon ska jag iallafall ut i skogen. Härligt.


Kommentarer
Postat av: fridan

mysigt med snö. vi har ingen alls än. blä! :( vi fick några korn för några dagar sen men det var det hela...



fin header du har nu förresten!

2011-12-20 @ 22:20:54
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Susanna

Tack för presenten! Såå fint!

Passar perfekt i min host lilla samling av kaninprylar.

God jul på er allihopa!

Pussa och krama både häst och kaniner från mig!

2011-12-24 @ 12:11:29
URL: http://Livetmedkaniner.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0