Hej Lermonster!

Leriga ponnier kan jag fixa. Blöta ponnier klarar jag av. Men blöta ponnier täckta med lera från topp till tå är inte okej.

Julhelgen är över och snön bortspolad, leran tog dess plats snabbt nog och det är jag inte särskilt glad över. Idag var det bara att drömma om att sätta en sadel på Vannes, det enda sättet att få honom ren var att antingen vänta några timmar på att han skulle torka eller spola bort all smuts. Inget av dem var något alternativ.

Så jag och Vannes jobbade lite från marken i ridhuset istället. Eller snarare, jag försökte få Vannes att göra som jag ville och han såg allmänt uttråkad ut. Det är svårt att försöka motivera en matglad ponny utan godis men jag lyckades iallafall få honom att gå lite sidvärts över bommar, backa i ett "L" och trava över cavaletti. Alltid något.

Favorit i repris


Kommentarer
Postat av: Johanna

din nya design är jätte söt! :D

2011-12-28 @ 17:51:32
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0