För första gången igen

Jag red i den nya, fina hoppsadeln idag. Det var mer än fem månader sedan senast. Jag hann aldrig rida in den innan Vannes blev halt så den är lite hård, men oh så skön. Mig älska ^^

Vi kunde alltså äntligen premiäranvända det nya lila schabraket som jag impulsköpte i somras. Matchar fint med min lila jacka som håller på att ge upp. Mysak bet sönder blixtlåset.

Jag ångrade sadelvalet när det började småregna. Det eskalerade snabbt till en riktig regnskur som drog förbi och lämnade himlen blå, som senare gav vika för ett gråmoln till. Sådär höll det på i timman vi var ute. Konstigt. Sedan haglade det.

Vannes fick mycket bra träning idag. Han fick lyfta på fötterna i skogen, trava på en liten stig och massor med lågintensiv, kondistränande skritt.

Bilden gör oss inte rättvisa. Jag var mycket gladare och schabraket mycket finare. Vannes var nog sådär lurvig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0