Ett halvår sedan sist

Idag var det makusträning, äntligen. Vi var julklädda med rött julpannband, röd tröja och grönt schabrak. Vannes var såklart blöt efter dagens oväder men han var hjälpligt ren ändå.

Vi fick öva på att få ordentlig bjudning och en rörlig, gymnastiserande skritt på rakt spår och trav på volt. Det var väldigt nyttigt och gjorde mig lite mer medveten om mina hjälper och hur jag påverkar Vannes. Dessutom fick jag lite nya övningar att träna på som förhoppningsvi ska hjälpa till att bygga upp Vannes så fort som möjligt.

Tiden går fort när man har roligt - vips så var min halvtimma slut och jag fick gå in i stallet igen. Jag längtar redan till nästa gång!

En träning i våras



Kommentarer
Postat av: Julia

sv; okej, ska se om jag kan ta ett kort på hans man och lägga upp någon dag ;)

2011-12-18 @ 15:16:26
URL: http://shadesofgolden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0