Ett händelserikt och händelselöst lov

Jag har haft lov den här veckan. Massor med tid att blogga, tänker ni. Massor av tid att rida, tänker jag! Jag har nte haft tid eller ork att skriva minsta lilla här, men nu lite uppdatering, äntligen. Sug i er likt kaktusarna i Sahara, för det kan dröja än mer till nästa lilla droppe ny text här.

Vi har i allafall utnyttjad det underbara vintervädret och ridit ut så mycket som möjligt. Vannes har hunnit trampa av sig en boot (för första gången) som var på vift i två dar innan den hittade hem igen. All snö och det faktum att sötponnyn inte sprungit ute ordentligt på ett par månader gör det smått livsfarligt att släppa honom att springa med fria tyglar och ännu livsfarligare att försöka hålla in honom. Vi har alltså tokgalopperat en del i veckan, mer eller mindre mot min vilja.

Idag red jag i ridhuset eftersom det hemska lågtrycket hunnit dra in på riktigt och försökte dränka oss i en väldig regnig snöstorm. Vannes var inte riktigt med på noterna, grinden tog vi oss igenom lite mindre galant än vanligt och helst ville han bara gå i Nötens svans. Det blir en utmaning för mig som får försöka hitta på något nytt och roligt att göra. Valet föll på galopp, vilket fungerade utmärkt i båda varven.

Allt som allt ett sportlov så som sportlov bör vara med sin beskärda del av glädje, rädsla och oro över borttappade boots.

Hej så länge!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0