Det kryper i fingrarna

Det är dagar som de här, när himlen är blå, luften är klar och höstvindarna blåser friskt, som man helst av allt bara vill ge sig ut i skogen med sin fyrbenta vän, låta honom bära en över ängarna, genom skogarna, mot bekymmerslöshet och frihet.

Och så är ens ponny inte frisk


Det är dagar som de här, när himlen mörknar tidigare, kylan tar sig igenom jackan och läxorna hopar sig, som man bara vill krypa upp i en fåtölj under en filt, titta på skräp-TV och dricka varm choklad.

Och så måste man gå i skolan

Höst-depressionen smyger sig på... Ha det så roligt i skogen med era pållar!



Kommentarer
Postat av: Johanna

vannes e så fin! :)



sv: tack! :)

2011-09-27 @ 19:41:21
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0