Vikten av att ta lektioner

När Vannes är igång tränar vi dressyr en till ett par gånger i månaden för Markus Holst. Det ger jättemycket och jag är så glad att han kan komma hit och ge lektioner.

Det är otroligt viktigt att man får träna för en tränare. Bara att någon utomstående ser ekipaget med nya ögon är jättebra, han/hon kan se saker som man blivit hemmablind för. Sedan att få träna för en så bra ridlärare som Markus är underbart. Han kan konsten att hitta precis det man behöver träna på, han hittar var skon klämmer innan man ens visste att det klämde. Sedan hittar han en övning som funkar med just det ekipaget. Samtidigt är han jätteduktig på att hitta vad man är bra på och vad man kan glänsa med.

Markus hemsida hittar du här

Jag gillar ju att åka iväg på småtävlingar med Vannes, det känns så bra att riktigt svälla av stolthet när andra beundrar ens ponny oavsett om det är för att han är söt, hoppar bra eller har ett riktigt snyggt pannband. Men det funkar lika bra på träningar, om det kommer folk man inte träffar annars. Och om man ska vara ärlig - får man inte ut mer av att bli undervisad i en halvtimma än att rida ett treminutersprogram för en domare som samma dag ser femtio andra hästar?

Markus instruerar Fia och Peanut


Kommentarer
Postat av: Amanda

Det där med tränare är verkligen jätteviktigt! Red för tränare för inte så länge sen och jösses vilka härliga tips jag fick! :)

2011-10-10 @ 20:26:30
URL: http://eveningtimes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0