För en renare ponny

I brist på ridning har det blivit en hel del ryktande i höst. För att muntra upp mig själv har jag därför varit och köpt en jättefin liten ryktborste med äkta tagel som definitivt kommer förgylla min och Vannes dagliga rykt. Den har en rödmålad trärygg och band i resår, men det jag föll för var hästskon i taglet. Är den inte jättefin?

image description



För mig är det jätteviktigt med bra borstar. Jag använder olika beroende på om ponnyn har vinter- eller sommarpäls men de har alla naturborst, utom de som är till väldigt leriga ben och hovar.

På sommaren är pälsen tunn och det räcker oftast med en tagelborste för att få bort den värsta smutsen. Om ponnyn är riktigt lerig kan man behöva ta en lite grövre rotborste. Till själva rykten har jag en tät ryktborste med gethår, den tar det fina dammet och får ponnyn att glänsa!

Vinterpälsen är tjockare och kräver lite grövre borstar, då passar rotborsten och ryktborsten med tagel perfekt.

Tagelborste - gethårsborste - rotborste

image description image description image description


Vad har ni andra för borstar i era ryktlådor?

Bilder lånade från www.ridsportonline.se, www.hooks.se och www.westernstore.se



Kommentarer
Postat av: HannaaL

Heej :)

Vill du byta bildlänk med mig ? :)



KRAM

2011-10-29 @ 19:53:45
URL: http://hannaaljungberg.blogg.se/
Postat av: Victoria

sv: du får väldigt gärna ta den bild jag bytt till nu, upptäckte att det inte stod .se på den andra...

2011-10-29 @ 20:14:30
URL: http://evvm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0