Tomtar på loftet

Är det bara jag som är alldeles förtjust i våra egna, svenska gråtomtar? De som bor på gårdarna och hjälper till med alla möjliga sysslor. Om man håller dem glada. En arg tomte är inte att leka med, de kan ställa till alla möjliga otyg.

Tomtar är djurens vänner och är ofta särskilt förtjusta i hästar. Ibland får de favoriter bland hästarna, de blir tjocka och granna när de andra magrar av. Ibland får de tomteflätor i manen under natten som är svåra att reda ut och om man ändå gör det så kommer det nya till nästa morgon.

Vannes får ofta sådana flätor i manen, han kanske är tomtens favorit? Om vi nu har någon tomte. Det kanske är bäst att lägga ut lite gröt till honom i jul så att han inte blir arg. Om han nu finns. Man vet ju aldrig.

Lånad bild


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag tror nog att tomten behöver lite gröt minsann. ;)

2011-10-11 @ 20:14:17
URL: http://eveningtimes.blogg.se/
Postat av: Johanna

jag har läst om såna tomtar! Jätte spännande! :D

2011-10-12 @ 17:48:28
URL: http://ujohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0