Hästfängelser

Såhär skrev en kompis till mig på Facebook häromdagen:

"Kollar runt på olika stora stall och deras uppstallning för privathästar. För 8500 kr kan en ponny få stallplats där den har möjlighet till en timmes hagvistelse, dagligen. Imponerande att personer faktiskt vill betala för att ha hästen i ett fängelse."

Jag reagerar ungefär likadant. Hur kan man låta sin älskade pålle bo så? Hur kan man låta sin bästa vän leva på de villkoren? Att ta ifrån ett så stolt djur dess naturliga instinkter på det sättet är något jag inte kan förstå. Om man inte har möjlighet att ge sin häst ett bra hästliv så ska man inte ha häst. Så tycker iallafall jag.

Ett hästliv som det borde vara - Stora ytor och hästkompisar



Kommentarer
Postat av: Amanda

Men usch! Att folk vill betala för det!

Jag kan att förstå att folk är rädda om sina hästar, men det är väl alla!?

Ska ni göra likdant med era ungar? Hålla de instängda så att de inte kan "skada" sig. Helt sjukt.



För övrigt tyckte jag det var en rikigt mysig bild. :3

2011-10-12 @ 22:54:35
URL: http://eveningtimes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0