Säkerheten framför allt! Eller?



Jag har alltid använt säkerhetsväst, ända sedan jag började rida utan ledare. Först för att Mamma ville det, men sedan har jag börjat gilla västen, och jag har aldrig haft några egentliga problem med den.

Säkerhetsvästar är aldrig speciellt snygga, och i allmänhet ganska fula. Väst under tröja är uteslutet ur estetisk synpunkt, men ovanpå en fin tröja kan den dölja ev mönster eller tryck samtidigt som den kan störa färgmatchning.

Många tycker att västen är obekväm och klumpig, och det kan jag ibland hålla med om, men den är också stöttande och hjälper till att räta upp hållningen. Den är varm och skön på vintern, men svettig på sommaren.

Jag rider visst utan väst ibland - vid fotograferingar eller bara när man glömmer ta på sig den, men jag föredrar att bära den vid all ridning. Det är säkrast så.

Vad tycker DU om säkerhetsvästar? Rider du helst utan, eller har du den alltid på dig?


Kommentarer
Postat av: Johanna

jag rider alltid med väst! Förutom om jag rider dressyr på banan!

Men absolut alltid när jag rider ut/hoppar.

Någon enstaka gång har jag ridit utan väst när jag rider ut, men då är det för fotografering eller att jag hade tänkt att ta en skritt runda, men blev då massa galopp, haha.

Men jag vill verkligen inte skada mig, usch :)

2011-08-30 @ 21:00:41
URL: http://ujohanna.blogg.se/
Postat av: Tuva

Tycker ridväst gör mig jättestel men rider ändå oftast med det, tror Zebs ägare vill det och säkert mamma med ;)

Rider dock utan när jag kan, har nästan alltid på mig den vid uteritt, elr när jag vet att han är pigg/det blåser ;)



SV: Jo, håller med dig!

2011-08-30 @ 21:21:34
URL: http://tuvat.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Jag rider mest utan väst, eftersom att jag blir väldigt störd av den, men jag har den alltid när jag hoppar eller rider markarbete =)

2011-08-31 @ 08:10:57
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Elin

har väst när jag kör lopp & provlopp, aldrig annars

2012-01-13 @ 20:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0