Hösten smyger sig på

Löven gulnar, dagarna blir kortare och morgonen klär sig i kyliga dimmor. Hösten är påväg!

Den här första delen av hösten är mest bara vacker och trevlig, innan kvällarna blir så mörka och träden fortfarande sprakar av färg. Luften blir frisk och man känner sig piggare när man andas in den om morgonen. Hästarna sätter päls och blir mysigt lurviga, och insekterna försvinner mer och mer.

Den vackra hösten, ute på kaninpromenad

 

Sedan faller löven av helt. Markerna blir blöta och leriga av allt regn och solen går ner klockan sex. Då är det inte alltid så kul att vara uppe i stallet. Då brukar skolan ta mer och mer tid också, i takt med att loven närmar sig.

 

Vad tycker du är härligast med hösten? Och vad är jobbigast?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Startsida

Vem flyger?


I den här bloggen hittar du mig och min medryttarponny Vannes. Vi håller till i Västsverige och sysslar med lite dressyr, skogsridning och hoppning mest för skojs skull. Mina två kaniner Törnrosa och Mysak får också vara med på ett hörn. Läs mer om oss via länkarna här nedanför!

Mela ∙ Vannes ∙ Kaninerna

Min profilbild

RSS 2.0